Skip to main content

Heidi Neilson

Heidi Neilson Osloko Portuko Plangintzako eta Ingurumeneko zuzendaria da

Neilsonek Geografiako master bat eta Ingurumen Kudeaketako lizentzia bat ditu. Natur eta gizarte zientzien nahasketa baliagarria da, portuaren ingurumen-eragina eta hiriaren garapenaren gaineko eragina garrantzitsuak baitira Oslo Fiordo Hirian (Norvegia).

Ingurumenaren arloan, Osloko portuak harreman estua du hiriko beste agintaritza batzuekin eta ezagutza garrantzitsuak ematen dituzten zientzialariekin. “Osloko hiriak eta portuak zero isurketen ekintza-plan bat dute. Hazi nahi dugu, baina, aldi berean, karbono-isuriak % 85 murriztu 2030ean. Hori lortzeko, berrikuntza eta elkarlana behar ditugu zamaontzien jabeekin, ontzi-konpainiekin eta hiriarekin, itsas garraioaren erosle gisa.  Osloko itsas hiriak itsas garraioa erabiltzen du hiriburuaren eskualdeko karga-logistikaren barruan. Hori zentzuzkoa da, itsas garraioa baita garraiobiderik eraginkorrena energiaren ikuspegitik, soberan gainera. Portu eraginkor batek Norvegia eta Europa arteko errepideen zama ezabatzen du. Horrek garraio-sektorearen karbono-igorpen global asko murrizten ditu, eta ahalmen handiagoa dago distantzia laburreko itsas garraioan. Hiri-portuek, Oslokoak kasu, errepideko garraioarekin lehiatzen diren zerbitzuak eskaini behar dituzte.  Itsasbidea Europako emisio gutxiko autobidea da, eta portu-hiri guztiek emisio globalak murrizteko aukera aprobetxatu beharko lukete, portuko zerbitzu eraginkorrak eskainiz eta hiriko karga-kate logistikoetan itsas garraioa gehiago erabiliz”, adierazi du Neilsonek.

2030erako emisioak % 95 murriztu nahi ditu Osloko hiriak. Portuak % 85era iritsi nahi du 2030ean, eta zero isuriko portu bihurtu 2050ean. Osloko portu-hiriak –Europako Hiriburu Berdea izan zen 2019an– helburu komun bat du; hots, zero emisioko gure etorkizunerako bidea elkarrekin egitea.